C.C.O.C.

Despre noi

Serviciile centrului

Primul pas...

Oportunitati in cariera

Rapoarte anuale

Contact

Scrisoarea de intentie

       Scrisoarea de intentie mai este cunoscuta si ca Scrisoare de prezentare sau Scrisoare de motivatie avand scopul explicit de a atrage atentia asupra CV-ului de care este insotita intotdeauna. Multi angajatori nici nu mai citesc un CV daca nu este atasat Scrisorii de intentie.
       Scrisoarea de intentie stabileste primul contact cu angajatorul, de aceea redactarea ei necesita o atentie sporita, continutul ei trebuie sa incite angajatorul in a cunoaste mai multe despre candidat, pe care ulterior sa-l accepte pentru interviu. Mesajul transmis trebuie sa fie acela ca oferta candidatului este corespunzatoare nevoilor companiei.
       In principal, Scrisoarea de intentie transmite motivatia si interesul profesional pentru postul respectiv impreuna cu Angajamentul personal. Mai mult decat atat, prin Scrisoarea de intentie candidatul demonstreaza ca s-a documentat in legatura cu viziunea si strategiile companiei si este capabil sa aduca imbunatatiri care sa creasca performantele acesteia. Ofera o imagine imediata a modului cum candidatul percepe firma si postul pentru care aplica si afirma motivele pentru care acesta candideaza pe post.
       Dincolo de competente, Scrisoarea de intentie reflecta stilul de personalitate, originalitatea, creativitatea candidatului in modalitatea in care este conceputa, captand atentia si impresionand si emotional angajatorul. Aceasta este motivul pentru care nu trebuie copiata de la alta persoana, ci conceputa personalizat pentru a denota seriozitate si implicare in obtinerea locului de munca.
       Iata de ce, Scrisoarea de motivatie se adreseaza intotdeauna unei anumite persoane - nume, prenume, titulatura - (din cercetarea despre firma) iar atunci cand nu dispunem de aceasta informatie, va fi adresata Sefului Departamentului de Resurse Umane sau Directorului general. Personalizarea numelui angajatorului creaza o anumita "apropiere" psihologica si ii produce acestuia o reactie agreabila.
       Nu exista un continut standard pentru Scrisoarea de intentie, exista insa principiul general acceptat ca focusarea atentiei trebuie sa fie facuta pe nevoile companiei si pe modul in care aplicantul le poate indeplini performantial.

       Scrisoarea de motiva?ie cuprinde cel mult o pagina ?i urmatoarele elemente de structura:

  • Antet;
  • Formula de salut;
  • Introducere;
  • Cuprins;
  • Concluzie;
  • Formula de incheiere;
  • Semnatura, data.
       O scurta clasificare a Scrisorilor de motivatie ne aduce in atentie:
  • Cover letters sunt acele Scrisori de intentie adresate pentru o pozitie precisa in urma scoaterii la concurs de posturi vacante de catre o institutie angajatoare. Se refera la "piata muncii vizibila", accesata de cea mai mare parte a celor care cauta un loc de munca.
  • Broadcast letters sunt scrisori care se trimit catre locuri de munca nepublice dar care aduc informatii angajatorilor despre candidati potentiali.
       
           Recomandari pentru studenti - redactarea Scrisorii de intentie
  • Antetul din Scrisoarea de intentie trebuie sa cuprinda informatiile concrete necesare procesului de selectie: datele personale, in stanga sus; coordonatele companiei, in dreapta sus; locul si data redactarii, imediat dupa coordonatele companiei; obiectivul Scrisorii de intentie, inainte de continutul propriu-zis.
  • Formulele de salut ca si cele de incheiere sunt standard si promoveaza respectul si consideratia reciproca.
  • Introducerea se centreaza pe companie. Poti mentiona cateva informatii despre realizarile notabile ale firmei, prestigiul ei care explica orientarea si motivatia ta. Poti specifica sursa de unde ai obtinut informatia despre post, daca ti-a fost recomandata de cineva... Un paragraf introductiv de mare efect ar fi acela in care ai reusi sa compari Angajamentul firmei cu Angajamentul personal din care sa reiasa o inalta compatibilitate, adica tu "vinzi" exact ce firma vrea sa "cumpere".
  • Cuprinsul, ca al doilea paragraf , este centrat pe tine si personalitatea ta vocationala. Aici te ajuta foarte mult Angajamentul personal prin care convingi compania ca tu detii ceea ce ea cauta, cu trimitere la CV-ul atasat care este cuprinzator.Utilizeaza exemple precise, daca se poate cuantificabile, care potenteaza credibilitatea si seriozitatea demersului! Pune in valoare punctele tale forte!
  • Concluzia sau cel de-al treilea paragraf , se axeaza pe interesul pe care tu il manifesti in a contribui la realizarea nevoilor si intereselor ei de dezvoltare si performanta subliniind rolul pe care l-ai juca tu in atingerea succesului organizational. Reitereaza motivatia ta de a lucra la aceasta firma si nu la alta din domeniu si manifesta-ti disponibilitatea pentru interviu.
  • Aici te poti referi si la recomandarile pe care le ai sau informatii despre tine din alte surse. Multumind angajatorului pentru timpul acordat lecturii, incheierea trebuie sa contina o invitatie ferma si politicoasa dar nu insistenta de a va intalni la interviu. Formuleaza partea finala a scrisorii in termeni clari, nu vagi, pentru a determina angajatorul la un raspuns precis.
  • Numele si prenumele tau si semnatura in original.
  • Nu reproduce ceea ce deja ai scris in CV, reformuleaza!
  • Impact vizual favorabil prin ortografie, gramatica, punctuatie, limbaj impecabile, fara utilizarea sintagmelor vagi sau cu o conotatie negativa.
  • Atitudine pozitiva, cordiala, optimism si incredere ca vei fi selectionat pentru interviu.

Ultima actualizare: 17 martie 2016